onsdag den 17. februar 2010

Uncharted 2; Among Thieves

Så kom nr. 14 i hus, og jeg har dermed nået mit mål for februar..
Imidlertid er der stadig et par dage til marts, så skal lige have fundet et eller andet, indtil.. Faktisk midten af Marts hvor God of War III udkommer..

Men inden da, vil jeg da lige skrive om spillet bag mit platin nr. 14..
Trofæet er det der ses her ovenfor.. Stille og roligt, i stil med de øvrige trofæer, og så med en bette pokal.. Ikke videre imponerende, men på den anden side ikke ligeså forfærdeligt som The Godfather II trofæet..

Uncharted 2 udspiller sig efter 1'eren.. Altså er det ikke en prequel.. Men okay, er jo heller ikke SAW det er..
Atter engang spiller du som Nathan Drake, men denne gang er du ikke efter El Dorado.. Men derimod Shambala, et sagn efter Marco Polo..
Jeg kunne jappe løs om spillets handling, men synes det er lidt trist at folk skal sidde og læse det, hvis de nu godt kunne tænke sig at spille det :)

Spillet har en fantastisk grafik! Det hele er super levende, og bare sådan en bette detalje som øjets fokus er der taget højde for! Det er dybt imponerende.. En stor del af spillet er de forskellige filmsekvenser (Cut-Scenes) som ligger imellem de forskellige kapitler.. Eller midt inde i dem.. Det er dem der driver historien fremad, og hjælper dig med at holde hoved og hale i hvad du går og foretager dig..
De er imidlertid lavet med meget troværdighed og overbevisning, og historien er SÅ godt fortalt! Ikke underligt at de vil lave en film baseret på serien.

Gameplayet er som i det første ganske udmærket, og det er i hvert fald brugervenligt.. Så brugervenligt at det ikke er synderligt besværligt at gå igennem spillet, hvis man blot væbner sig med tålmodighed.
For at få platintrofæet skal du igennem to gange.. Første gang på Hard og anden gang på Crushing.. Det er nogen nemmere end 1'eren.. Så kan du gå igennem 1'eren på Crushing - No problems here, then :)

Uncharted 2 byder også på en Multiplayer del, hvor man via Internettet kan spille Co-op missioner med sine venner, eller spille en klassisk runde Deathmatch som man kender det fra cirka alle FPS'ere derude.. Først var jeg skeptisk, men det er faktisk meget skægt.. Og sjovt.. Måske fordi jeg havde lidt begynderheld at jeg synes det var et hit..
For at få platin skal du spille de to typer multiplayer en enkelt gang..

Bottomline - Har du en PS3, så køb spillet! Det er fantastisk! Og gør dig selv den tjeneste lige at bruge den tid det nu tager. Det har taget mig 21 timer, i følge mit Savegame at gå igennem 2'eren.. Så.. Det eneste man ønsker efter de 21 timer er at 3'eren snart kommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar