søndag den 15. august 2010

inFamous og Prince of Persia!

Traditionen tro kommer der her en bette fortælling om hvad jeg har fået platin i, siden sidst.

Vi starter kronologisk!

-
Trods jeg startede på inFamous før Prince of Persia, så fik jeg altså platinet for Prince of Persia først.
Jeg fik det efter omkring 10 timers spil. Svært er det altså ikke. Rigtig mange af trofæerne er storyrelateret, mens kun få er betinget af en form for gerning. Som nævnt er det ikke svært, men det betyder nu ikke at spillet er ringe!
Det er fornuftigt bygget op, klatresystemet, som i et PoP spil er ret vigtigt, fungerer langt det meste af tiden rigtig godt.
Historien er ikke den mest fantastiske, men tror bestemt det er fordi den strækker sig over ret kort tid. Den kunne rent danskfagligt godt være lavet som en novelle :) - Begrænset persongalleri, simpel handling og kort tidsforløb!
Jeg er dog stadig ret tilpas med spillet, også da det ikke tager evig tid. - Jeg takker teis for lån :)
Iøvrigt er trofæ billedet på platintrofæet det samme som alle de andre trofæer i spillet! Fuldstændig som i Just Cause 2.. End ikke farven har de valgt at ændre! Det samme småkedelige billede til ALLE trofæerne.. Pff!


inFamous platintrofæet, er straks et andet.
Som i husker fra tidligere blogindlæg, fandt jeg inFamous ganske underholdende, og fedt opbygget.
Det holder jeg da stadig ved, omend jeg hengiver mig til et MEN!
- For at høste platintrofæet skal du igennem spillet 2 gange. Og det er ikke et spil der ejer ret megen "replayvalue", hvorfor andet playthrough, trods det går markant hurtigere end det første, virker repetitativt, og småkedeligt. Historien afviger kun småt, og der sker bare ikke nok forskelligt.
- Når du så er færdig med andet playthrough er det nu sjovt nok igen.
Det er som nævnt et freeroam spil, og traditionen tro er der meget andet du kan foretage dig i dét. Der er sidemissions du skal klare, så er der små logs du kan indsamle for at få en bette baghistorie, og så er der også collectibles.. 350 stk!
Der er naturligvis nogen der har fundet dem allesammen, og lavet et kort dertil, men trods jeg brugte kortet missede jeg alligevel 4!! da jeg mente jeg skulle have dem alle.
Det sendte mig lidt ud i at jeg ikke gad mere ligenu, men fik da taget mig sammen, og i løbet af blot få timer fandt jeg de sidste 4, og det udløste endeligt platintrofæet, og en bette glæde :)

Det var så platin nr. 25. Regner med et enkelt eller to mere inden d. 27, hvor jeg får Mafia II!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar