søndag den 22. august 2010

Bedre sent end aldrig..

Nåja, så sent blev det da faktisk heller ikke..

Men lovede jo en blog om brylluppet i fredags..

Så det får i :)
Vi kan jo kalde det "Danmark ifølge Kansberg - Et normalt dansk bryllup" :)

Jeg startede dagen med at vågne 20 minutter før toget går.. For I der ved hvor jeg bor, har jeg altså et kvarter op til banegården, cirka.. Så jeg havde travlt..

Jeg nåede det dog.. På toget med mig, og i Fredericia 2½ timer senere hentede min kære fader mig :)
Herfra kørte vi hjem til dem, hvor min søster Regitze ventede, sammen med fars kone Inge, med lidt frokost.. Nomme!

Snart skulle kirken besøges, og vi nåede frem så vi var deroppe klokken 14.40.. Vielsen startede 15.00, så vi var i fin tid..
Ind kom Belinda 15.02, med Johnny - Det er en laaang historie at fortælle hans tilhørsforhold, men det er noget med ekskoner, tidligere ægteskaber, unge mødre, osv..

Men ja. Ind kom de, og hyggeligt var det. Smuk vielse. Men modsat Karen og Jonas' vielse var snakken om gud begrænset til det basale, og det der hører sig til i en vielse.

Efter vielsen, havde vi så reception, i et eller andet forsamlingshus, et sted i Danmark (?!).. Der var altså gode stole :D Hehe.. Vi blev stuvet ind i et bette lokale, hvor der kun var dækket op til 20.. Lidt uheldigt når nu vi var 75.. Men det passede sig, og det var jo i højere grad beregnet til receptionen, hvor man jo også mingelerer, og drikker stående, osv..

Klokken 17.30 mødte brudeparret op, og bød velkommen.. Klokken 18 kom vi så til bordet.

Forresten bestod af Lakseroulade med urtecreme.. Fuck det var godt! Det smagte altså fantastisk. Jeg kan rigtig godt li' laks, så det var velvalgt. Også ganske traditionelt med fisk til forret.

Efter forretten var der en række taler. Reglerne fra køkkenet hed, at toastmasteren måtte krænge alle indslagene ind mellem forret og hovedret, samt pausen mellem hovedret og dessert.. Derudover skulle hun også tilgodese rygerne, osv.. Sikke et arbejde! Særligt fordi der var 14 indslag med varighed op til 20 minutterish!

Et af de indslag var naturligvis brudens fars tale (Som så også er min far :D), brudgommen, og bruden selv.. Der var under fars tale en bevidsthed om, at det nu var ham der talte. Han er en udmærket taler, og det gik rigtig godt. Velforberedte taler, er som regel det bedste, når man magter det, og ikke blot står og læser.. Det gør han aldrig, og altså heller ikke igår. Det blev super godt, og jeg ved at både bruden og gommen følte sig tilpas :)
Under gommens tale, som iøvrigt var MEGET følelsesladet, var der altså også våde øjne overalt :D Ligesom det gentog sig da Belinda min søster, bruden, holdt sin.

Alle talerne blev iøvrigt efterfulgt af "Lad os rejse os, og udbringe en skål" som senere på aften blev til "Så gi'r han nok en lille en, en lille en(...)"

Nåhm.
Hovedretten bød på Kalvefilet, med en masse guf til, blandt andet baconærter (Ærter og bacontern blandet ssammen) -Som jo er den eneste måde at spise grønt på.. Det var også super lækkert...
Her er det også vigtigt at rose servicen! Kjønne piger :D - Og de var der altså med det samme med vinen og maden. Aldrig nåede glassen bunden.. Og det var tre velvalgte gode vine! Så også rødvinen, som jeg ellers ikke altid kan drikke, fik jeg drukket nogle glas af..

Desserten var også helt fantastisk.. Nøddekurv med is og bær.. Gumse!

Åh, ja! Og igennem hele festen var der en rigtig god stemning! Alle var glade, der var ingen klamme onkler, eller småfulde koner der skandalerede det hele...

Så en rigtig god oplevelse!

Nu sidder jeg så og har taget hul på den sidste time jeg er på Fyn.. Snart drager jeg mod Aalborg igen, for at tage hul på en ny undervisningsuge :)

Åh ja!
Det skal da lige siges at Belinda og Søren nu også er enormt mange IMERCO ting rigere :D
Og så er de også på billedet øverst i blogposten :D

Go' dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar