onsdag den 30. juni 2010

Calling Dr. Jones! Dr. Jones, Dr. Jones, wake up now!

Hell yeah!

Jeg er velsignet med en dejlig familie, og heriblandt en nevø, på 11 år! Andreas hedder han.. Og han har været så heldig at få lov at komme på besøg hos sin onkel (Mig)..

Så her sidder vi.. - Vi har mest brugt tiden på at spille Playstation.. Men lidt gåtur, og en bette is, er det blevet til :)

Hvad spiller vi så? - Han er jo kun 11, og der er temmelig mange af mine spil der slet ikke er egnet til en knægt som ham, og selvom han nok har forsøgt at plage mig nok til at spille Red Dead Redemption og GTA IV, så har vi nu holdt os til et andet, og også yderst underholdende spil...

LEGO: Indiana Jones 2: The Adventures Continue!

Det er fandme sjovt! Nu er jeg også ganske stor LEGO fan, men det her er virkelig bare skægt! Der er rigtig meget humor med i spillet.. Et eksempel er i starten af spillet hvor du finder dig selv fanget i et stort varehus, med en masse kasser.. I flugten ligger Indy til siden, og ser en isblok med Han Solo i.. Og for de der kender både Star Wars og Indiana Jones er det altså ret morsomt :D - I det første af LEGO Indiana Jones spillene bliver R2D2 også brugt som klods flere steder..

Nå.. Men du skal i LEGO: Indy 2 igennem de fire film, mere eller mindre, fordelt på 30 story levels.. Til det kommer 30 Skattelevels, 30 Bonuslevels og 6 SUPERbonuslevels..
Mestendels fiser du rundt med forskellige karakterer, der kan forskellige ting, og så løser du en masse puzzles. Der er ikke super meget kamp, men det der er, er nu ganske veludført, og nemt at lære at bruge.. Endnu en bette reference er der når figuren Mutt kæmper med sin svensknøgle, så benytter han samme teknikker som Jedis og Siths fra Star Wars.

I hele spillet er ALLE omgivelser i LEGO.. Du kan tydeligt se at det er LEGO klodser som alt er bygget op omkring.. Ilden er de ildklodser man bruger til drager IRL, ligesom mønterne i spillet er de små runde 1x1'ere.. Det er noget morsomt lige at sidde og kigge, og det giver da også inspiration, skulle man en dag få et flip og købe en masse klodser..

Spillet er MEGET velegnet til to personer, og faktisk en af de mest vellykkede til PS3 jeg har prøvet.. Det er sjovt, der er trophies, det er hyggeligt, og rammer voksne såvel som børn, omend jeg må indrømme at Andreas tydeligt viser at han stadig besidder den fulde LEGO ånd, og kan se logik i lidt flere puzzles end jeg :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar